-
Sejmeme kotel z rámu lokomotivy.
-
Lehce malým šroubováčkem uvolníme protikliky na hnací ose a zároveň sundáme celý rozvod lokomotivy.
-
Lehce uvolníme čepy spřažených náprav a demontujeme spojnice (pozor na druhém spřažení jsou delší čepy - nezaměnit!).
-
Po demontáži obrousíme z druhé strany nýtky u protiklik, na kulise a na křižácích.
-
Pro pozdější montáž a nýtování doporučujeme z nosiče rozvodu demontovat obě kulisy a oba křižáky.
-
Připravíme si nýtky, které můžeme na ruční elektrické vrtačce zhotovit například z hřebíčků o průměru 1mm.
-
Připravíme si k montáži spojnice, ojnice a výstředníkové tyče, které opatrně spájíme vždy se zadní hladkou stranou. Po očištění drážky vyplníme černou barvou.
- Na připravené výstředníkové tyče přinýtujeme z jedné strany protikliku. Před nýtováním vložíme malou podložku a zanýtujeme. Pro jistotu protikliku z druhé strany můžeme zakápnout lepidlem.
Z druhé strany výstředníkové tyče, tj. do mezery, strčíme spodní část kulisy a zanýtujeme. Nakonec přinýtujeme ojnice do křižáků. Pracujeme s co největší opatrností při nýtování, neboť spojujeme kov s hmotou.
Musíme z druhé strany vytvořit co nejtenčí plošku, neboť pak při pohybu by mohl pohon a rozvod drhnout.
-
Nakonec vše smontujeme. Nasadíme levou a pravou spojnici. Přimontujeme zpět nosič rozvodu a před nasazením ojnic na čep hnací nápravy dáme dvě velké podložky a po nasazení ojnice třetí podložku. Poté můžeme nasadit protikliky.
-
Pokud jsme pečlivě pracovali, bude celý pohon bez problémů a Vaše lokomotiva získá na vzhledu.
Přejeme hezkou zábavu. |