DETAIL - Miroslav Žitný | Doplňky pro modelové železnice N, H0, TT

DETAIL
CZEN

Návod na výměnu spojnic a ojnic na lokomotivě řady 434.0 (ex. 170)

Rubrika:Návod
Vydáno:16.03.2009

  1. Sejmeme kotel z rámu lokomotivy.
  2. Lehce malým šroubováčkem uvolníme protikliky na hnací ose a zároveň sundáme celý rozvod lokomotivy.
  3. Lehce uvolníme čepy spřažených náprav a demontujeme spojnice (pozor na druhém spřažení jsou delší čepy - nezaměnit!).
  4. Po demontáži obrousíme z druhé strany nýtky u protiklik, na kulise a na křižácích.
  5. Pro pozdější montáž a nýtování doporučujeme z nosiče rozvodu demontovat obě kulisy a oba křižáky.
  6. Připravíme si nýtky, které můžeme na ruční elektrické vrtačce zhotovit například z hřebíčků o průměru 1mm.
  7. Připravíme si k montáži spojnice, ojnice a výstředníkové tyče, které opatrně spájíme vždy se zadní hladkou stranou. Po očištění drážky vyplníme černou barvou.
  8. Na připravené výstředníkové tyče přinýtujeme z jedné strany protikliku. Před nýtováním vložíme malou podložku a zanýtujeme. Pro jistotu protikliku z druhé strany můžeme zakápnout lepidlem. Z druhé strany výstředníkové tyče, tj. do mezery, strčíme spodní část kulisy a zanýtujeme. Nakonec přinýtujeme ojnice do křižáků. Pracujeme s co největší opatrností při nýtování, neboť spojujeme kov s hmotou. Musíme z druhé strany vytvořit co nejtenčí plošku, neboť pak při pohybu by mohl pohon a rozvod drhnout.
  9. Nakonec vše smontujeme. Nasadíme levou a pravou spojnici. Přimontujeme zpět nosič rozvodu a před nasazením ojnic na čep hnací nápravy dáme dvě velké podložky a po nasazení ojnice třetí podložku. Poté můžeme nasadit protikliky.
  10. Pokud jsme pečlivě pracovali, bude celý pohon bez problémů a Vaše lokomotiva získá na vzhledu.

Přejeme hezkou zábavu.

Autor: DETAIL
Webmaster: Jakub Žitný
Generováno: 20.10.2017 1:45:15
TOPlist